~~~~~~~~~~~~~~~~







2011年4月1日 星期五

阿強在上海街


阿強在上海街

大家好!又係我阿強。
今次回憶「上海街」,由佐敦區伸延到旺角區的上海街。

我中學時代,每天由佐敦乘巴士回學校,巴士的路線行經上海街。當時上海街兩旁都是不超過十層高的唐樓,兩旁有茶樓、舊書店、錶行、裙褂繡莊、神櫃佛具、五金舖、燒味舖等等。其中不能不提的,當然是「油麻地戲院」。它是我成長路的宮殿。我搭巴士經過時,必留意鹹片名字,刺激我日後的創作思維。

如今的上海街,經「市建局」收樓重建後,豎立起旺角新地標:「朗豪坊」和「朗豪酒店」。以前在山東街和上海街交界的臨時熟食中心,大批馬伕和流鶯結聚,波濤洶湧。吓?你未見識過?咁無辦法啦,因為該熟食中心幾年前已遭清拆(現改成臨時停車場),政府想將旺角變成旅遊點,洗底改形象,所有流鶯被驅出該區,轉到太子及深水埗。

遊完花園,應該入正題了,今次講阿強遊上海。

上海,十里洋場,二次大戰時特務「天字1號」至「天字100號」出沒的地方。電視劇《上海灘》中的法租界、華洋集處、許文強、馮程程和丁力。我渴望能夠站在外灘,感受一吓當時動盪的局勢,亂世兒女亂世情。加上導演葉偉信的《大城小事》,拍到上海好新潮好摩登。一個新舊並存的城市。對我來說,上海之旅是充滿期望的。

2003年8月,我終於搭飛機來到上海啦!當時未搞「世博」,我抵達下塌的酒店check in後,第一站就是去上海外灘。遙望對岸的電視塔,身後有一排如果在香港必定列做受保護古舊建築物。我徒步行過「和平飯店」,不其然用食指擺出一個手槍手勢,好「特務片feel」呀。

我專誠去了「張愛玲故居:常德公寓」朝聖。事源我在1988年聽過「達明一派」的《半生緣》後,便產生興趣去找回張愛玲的原著小說《半生緣》來看。嘩!感人呀!顧曼楨對沈世鈞說:「世鈞,我們回不去了呀!」鳴…鳴…好噓唏呀…

之後,一口氣去圖書館借來張愛玲的重要作品來看:《心經》、《金鎖記》、《第一爐香》、《傾城之戀》、《紅玫瑰與白玫瑰》等。雖然我說不上是「張迷」,但她的文字世界的確有一種攝人的魅力。

講真,我選擇在搭車坐咖啡店的時候睇張愛玲小說,希望俾身旁女仔一種「佢好有書卷氣」的虛幻感覺。但係…事實證明唔work囉!激死。

我站在常德公寓門前拍照留念,心內大叫三聲:「張愛玲!張愛玲!張愛玲!」,表達了我內心的敬意之後,繼而和平散去,沒有造成任何混亂或推撞。



二少爺說:
嗰陣的發哥已經好型,到了今天,丁力仍然無老過,而程程就去賣剛比亞移民廣告。


上海灘 - 葉麗儀
作曲︰顧嘉輝
填詞︰黃霑

浪奔 浪流
萬里滔滔江水永不休
淘盡了世間事
混作滔滔一片潮流

是喜 是愁
浪裡分不清歡笑悲憂
成功 失敗
浪裡看不出有未有

愛你 恨你 問君知否
似大江一發不收
轉千彎 轉千灘
亦未平復此中爭鬥

又有喜 又有愁
就算分不清歡笑悲憂
仍願翻 百千浪
在我心中起伏夠

51 則留言:

  1. 唔知有無人去阿強樓下,大叫三聲:「阿強!阿強!阿強!」呢?

    回覆刪除
  2. naruto

    有呀
    朝朝晚晚都有
    佢地係
    邦民/大眾/康業的代表

    回覆刪除
  3. E...我都係03年去上海喎,唔知會唔會同班機呢?

    回覆刪除
  4. 佛爺

    咁多謝呀!
    原來阿芬咁靚架?!
    早啲講嘛!

    我~要~返~上~海~~

    回覆刪除
  5. L.minor

    03年
    可能會同機噃

    我沙士後,8月去, 你呢?

    回覆刪除
  6. 『我搭巴士經過時,必留意鹹片名字,刺激我日後的創作思維。』

    阿強,你唔駛講得咁隱誨,你同好多男士一樣,都係用陽具思考。

    佛爺,我認為阿芬嘅衣著態度都太保守,唔似你嘅作風,除咗嘅上面草花頭,同下面嘅刀,凈低兩腿擘開嘅八就啱哂!

    回覆刪除
  7. 歪歪

    你果然一針見血
    指出事情的核心
    我的大腦陽具化
    好花「精」神的

    阿芬妹
    姓黛安 Dian
    「袋安」吖嘛

    回覆刪除
  8. 「世鈞,我們回不去了呀!」

    哩句都令我低徊不已,唉 ….

    回覆刪除
  9. 校長

    「世鈞,我們回不去了呀!」
    呢一句對於無返咁上下經歷的讀者
    不知其威力
    我當然都低徊不已,唉 ….

    回覆刪除
  10. 阿強,阿芬佢係蛇蠍美人,應該叫蛇王芬之啱!

    回覆刪除
  11. 我中學時期愛看的兩位女作家,便是張愛玲與三毛。
    上海的外灘古建築令人懷舊。

    回覆刪除
  12. 歪歪

    阿芬是「微直」
    又稱「微積分」

    +++

    巴黎


    好耐無見呀妳!
    飛來飛去
    妳去完越南啦

    我中學時期愛看的兩位作家:
    馬榮城和甘小文

    回覆刪除
  13. 阿强去上海,除左探下张爱玲旧时间屋,仲做左di乜野敢呢?唔会净系甘单纯挂?

    回覆刪除
  14. helloninie

    除了外灘/常德公朝之外
    我還去了新天地和...er...er...忘掉了

    回覆刪除
  15. 歪歪:

    阿強內向和怕醜,所以阿芬要穿得保守同密實囉!

    回覆刪除
  16. 阿強:

    下次寫一篇「強芬上海夜」!香艷兼纏綿!

    回覆刪除
  17. 阿強,睇到你呢篇上海遊主打寫張愛玲,真開心!我唔記得自己睇嘅第一本張愛玲Lu,但由第一本起即一發不可收拾,很愛!!

    張愛玲和姑姑的舊居-常德公寓09年即世博世,由上海市政府重新修葺過,所以你呢張相更有記錄意義呢!

    回覆刪除
  18. 我游了上海两次,都没有机会去参观张爱玲的故居,为什么?

    第一次有去参观鲁迅的故居,没什么特别的,印象不是很深刻---10年前。

    你是自由行,所以才能选择地点吧?

    回覆刪除
  19. 請問馬榮城和甘小文係咪你同學仔,佢地寫乜嘢故仔?

    我Weekend去咗胡志明食碗越南河粉之嘛。

    回覆刪除
  20. 阿強,「微積分」?莫非你係數學天才?諗真啲原來阿芬係「Magic Fun」,唔怪得你咁開心!

    佛爺,你寫內向又怕醜嘅阿強有香艷兼纏綿嘅「強芬上海夜」,等住睇!

    回覆刪除
  21. 追夢者

    上海灘電視劇真是經典

    +++

    佛爺

    「強芬上海夜」都係交俾你去完成

    +++

    coffee

    多謝資料提供
    原來09年重新修葺過
    咁我好彩見到原貌

    張愛玲的小說
    最愛..傾城之戀

    回覆刪除
  22. cindy

    我是自由行,靠旅遊書

    妳下一次去囉
    記得大嗌三聲:「張愛玲」啊!

    +++

    巴黎

    妳真係搭飛機多過我搭lift

    馬榮城和甘小文<--香港出名架!
    妳在法國太耐了
    google吓兩位巨匠啦

    +++

    歪歪

    magic fun <-- 好似嘉年華會的名字

    回覆刪除
  23. magic fun似嘉年華會的名字,咁即係阿芬令你樂而忘返,好玩到唔停得手。

    阿(許文)強,點解你好耐都無出回憶錄嘅?

    回覆刪除
  24. 歪歪

    想出啲遊記先
    起碼知道可以寫乜先

    回覆刪除
  25. 佛爺

    blogspot.com 真的short咗
    我剛check email 才發覺你這一段留言
    而家補返先:

    ======


    阿強:

    「強芬上海夜」,我寫開場,今次等歪歪加鹽吧!

    * * * * *

    一名儀容高雅的女生,步入城隍廟。她誠心禱告,祈求上蒼,讓她可與一位胸膛有八塊腹肌的香港男生重逢。

    2003年的一個怡人的黃昏,華燈初上,夜空還是蔚藍色,她獨個兒從江蘇無錫乘坐火車至上海,手中拖著一個小型行李箱,在外灘流連,欣賞著繁華大都會的美景。那一年,她剛二十歲。

    她拍攝了一些照片後,正欲離去時,一名精壯男生從她倚著的欄杆爬上來,她嚇了一跳,花容失色。

    一會兒後,她見男生臉露困窘之色,他雖然身材健碩,但態度友善。她便問男生:「為什麼你會從河堤爬上來?」

    男生尷尬地回答:「小姐,我叫阿強,我是從香港游泳來上海遊玩的。」

    女生見男生只穿一條比堅尼泳褲,靦腆而含蓄。雖然他揹有一防水背包,但她仍然打開自己的手提行李箱,取出了一條大毛巾,向男生說:「你先抹乾身上的水份吧!以免著涼。」

    男生抹乾身上的水份後,把大毛巾遞回女生。女生拒絕收回,善意地向他說:「你用它包裹著身體吧!夜了,天氣轉涼。」

    男生便以大毛巾圍著身體,他跟著對女生說:「我要去找地方入住。」

    女生聽後,微笑地向他說:「我也正想找地方住,不如一同走吧!」

    阿強回應:「沒有問題!小姐,我應該如何稱呼你呀?」

    女生回答:「你叫我阿芬吧!親切一點!我們萍水相逢,一同走吧!」

    歪歪,下文等你去想像喇!嘻嘻!

    回覆刪除
  26. 佛爺

    多謝哂喎
    安排阿芬俾阿強

    阿強怕醜
    叫我多謝你喎

    回覆刪除
  27. 卡臣:

    我以為阿強穿著一條比堅尼泳褲,濕身邂逅阿芬,怕羞!所以失蹤!原來是blogger之錯。咁,就等歪歪以「密實芬」,去為「怕羞強」開竅喇!嘻嘻!

    回覆刪除
  28. 佛爺,嘩,你開咗頭,入到戲肉你就交阿芬個波俾我?我點接呀?「密實芬」為「怕羞強」開竅,呢啲情節你先係專家喎!

    回覆刪除
  29. 佛爺

    阿強真係唔識處理呢啲場面
    所以潛水唔蒲頭了

    +++

    歪歪

    呢個故事
    除了佛爺外
    相信無人可續

    ++

    大文sir

    多謝仲記起我

    些些~~

    回覆刪除
  30. 歪歪:

    你唔寫咋嘛,如果你寫「密實芬」為「怕羞強」啟蒙,一定會一鳴驚人!

    回覆刪除
  31. 阿強:

    佛洛伊娃話,「潛水唔蒲頭」,用這逃避的自我防禦機制,來壓制性慾,好傷身子架!

    回覆刪除
  32. 卡臣:

    你可能已經性壓抑過度,變佐草食男,所以寫唔出床第之樂。嘻嘻!

    回覆刪除
  33. 大文sir

    哈哈
    好嘢吖!

    ++

    佛爺

    阿強叫我代答:
    佢健身所以禁慾
    一滴精十滴血嘛

    我(卡臣)
    真係封Q
    所以真係寫唔出

    回覆刪除
  34. 卡臣,你話『除了佛爺外 相信無人可續』,咁係咪即係叫佛爺自己續落去呀?係嘅話,我會和議。

    回覆刪除
  35. 講漏咗,難得繼巴黎之後,又有大文,佢哋都返嚟探你!

    另外,你答「全城效應」個姿勢好正!

    回覆刪除
  36. 歪歪

    寫鹹故?
    都是佛爺獨霸天下
    我和你還是藏拙

    +++

    係呀
    巴黎和大文都出現一吓
    2008年的回憶湧起
    當然,你對這blog不離不棄
    些些~~

    多謝你有睇
    哈哈~大家笑吓囉

    回覆刪除
  37. 卡臣,歪歪:

    你地兩個,先去治療一下性壓制,跟住雙劍合逼,一定可以床驚四座!

    回覆刪除
  38. 歪歪:

    叫我自續?等下一次喇!我乾囊精盡喇!

    回覆刪除
  39. 佛爺

    我性抑壓啫
    歪歪無呀

    驚精盡人亡?
    多吃雞蛋和生蠔吧

    回覆刪除
  40. 佛爺,為咗可以同卡臣雙劍合璧,我已經唔再性抑壓,一切準備就緒,隨時可以寶劍出鞘,卡臣,are you ready?

    回覆刪除
  41. 歪歪

    我把劍呢..鈍鈍地
    不過都夠用啦

    go go go!

    回覆刪除
  42. 歪歪

    go go go 同 do do do
    都一樣夠氣勢!

    回覆刪除
  43. 歪歪:

    呢D野都要問Are you ready? 男人,係即熱既!嘻嘻!

    回覆刪除
  44. 卡臣:

    go go go 係前奏,do do do 係中曲,I am coming! 就係完結。嘻嘻!

    回覆刪除
  45. 佛爺

    go go go
    do do do 
    I am coming!

    嘩!
    無懈可擊

    回覆刪除
  46. 佛爺,

    男人,係即熱既?熱狗腸放入微波爐叮都唔係即熱啦!

    你以I am coming!嚟總結,真係一矢中的!

    回覆刪除

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin