~~~~~~~~~~~~~~~~







2015年9月7日 星期一

武俠劇對白


武俠劇對白

我對「古代行走江湖」的印象和認知,來自電視武俠劇。《倚天屠龍記》、《射鵰英雄傳》、《天蠶變》、《沈勝衣》等等。今次數一數在武俠劇中聽到的典型對白。

第十位:「妳嗌呀!妳嗌破喉嚨都無人聽到架啦!」
弱質纖纖的民女,在荒山野嶺遭一名或多名流氓調戲。正所謂:「叫天不應,叫地不聞。」流氓就會笑淫淫地說:「妳嗌呀!妳嗌破喉嚨都無人聽到架啦!」當然就輪到男主角咁啱行過,路見不平,做「架兩」啦。大喝一聲:「光天化日,竟敢調戲良家婦女!」

第九位:「刀下留人!」
刑場行刑戲;劊子手,通常是大肥佬,心口好多胸毛。手持大刀等待行刑的時辰。官吏下令落刀,千鈞一髮之際,遠處傳來一聲:「刀下留人!」一係就有人手持聖諭救人,一係就有高手劫犯。

第八位:「你唔應承我就唔起身!」
古代人情味濃,求人幫手不需要講錢,只需跪低哀求便可。所以出現:「你唔應承我就唔起身!」的對白。換來一句:「唉~ 起身啦」咁就乜都搞掂!古代人的耳仔真軟。

第七位:「小心有毒!」
古代盛行用毒,仲係西域劇毒。毒藥可以塗在武器上、或落入餸菜和酒內。就有人嗌:「小心有毒!」另外,花草和動物都有毒,如果不幸中毒,就有啜毒鏡頭,或者講如何搵解藥。例如要找「冰山雪蓮」做藥引,或者上武當山少林寺經過一輪考驗求藥。

第六位:「今日就係你嘅死期!」
終於等到正邪大戰啦!正邪雙方打之前都要講啲開場白。或者歹角會自動解釋他犯罪的經過和動機,等觀眾知道成個真相後,才大打出手。大嗌:「今日就係你嘅死期!」,回答:「今日唔係你死,就係我亡!」等無謂廢話。

第五位:「佢天資聰敏,骨格精奇,係練功既好材料!」
做得男主角,一定要天資聰敏,骨格精奇。無意間遇上隱世高人,高人就會驚嘆:「佢天資聰敏,骨格精奇,係練功既好材料!」收為徒弟,並打通其任督二脈,成為武林高手。

第四位:「阿爹,阿娘,孩兒一定會幫你哋報仇!」
雖說「冤冤相報何時了」,但報仇就成為武俠劇的主軸題材。正所謂:「殺父之仇,不並戴天」。孩兒一定會苦練武功,脫胎換骨,當他成功報仇,手刃仇人之後,就是接近完場。

第三位:「聽你嘅口音,唔似係中原人士。」
雖然成套武俠劇都是廣東話對白,但竟然有句對白是:「聽你嘅口音,唔似係中原人士。」因為劇中有塞外人士到中原復仇或尋人奪寶,所以有人會操外族口音。不過都係講廣東話。

第二位:「大膽刁民!見到本官仲唔下跪?」
武俠劇另一個元素就是「官逼民反」。貪官污吏欺壓百姓,闖蕩江湖的少俠當然要路見不平,拔刀相助。貪官見到「懶有型」的男主角,就大喝:「大膽刁民!見到本官仲唔下跪?」跟著跟官兵打一場,仲要以寡敵眾。當然男主角最後會打贏,跟官府結下仇怨。

第一位:「店小二,上等女兒紅,兩斤牛肉。」
武俠劇中的客棧,男主角要醫肚,好豪氣咁坐低,放低武器在枱上。唔使睇餐牌(或者根本無餐牌)男主角諗都唔使諗,向伙計嗌:「店小二,上等女兒紅,兩斤牛肉。」好快,店小二就奉上酒菜,笑笑口說:「咁多位客官,請慢用!」古代的食店,千篇一律,只供應一款酒菜。


二少爺說:武俠劇熱潮,出現男女合唱的電視劇主題曲,例如羅文和甄妮、葉振棠和葉麗儀。

6 則留言:

  1. 仲有一句:「哈哈,今次睇你走得去邊!」

    回覆刪除
  2. 第四位令人諗起「倚天屠龍記」,張翠山和殷素素被迫自殺後,留低張無忌。雖然張無忌冇講話報仇,但身世好可憐!

    回覆刪除
  3. 卡臣:

    為何沒有洞房花燭夜,相公和娘子的對白?嘻嘻!

    回覆刪除

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin