~~~~~~~~~~~~~~~~







2010年4月2日 星期五

貪生怕死

貪生怕死

中國人說話講「好意頭」,避開忌諱禁忌。例如避開講個「死」字。英文唔講「Die」,都有其他方法講「Die」,例如:「Rest in peace」、「pass away」、「just add maggots」等等。中國人迷信,怕「好嘅唔靈醜嘅靈」,唔想講個「死」字。數吓香港人用乜方法講個「死」字。

第十位:「歸西」
佛教有云「轉生到凈土」,凈土是佛居住的地方,「阿彌陀佛西方凈土」又稱「西方極樂世界」。人死後「同登極樂」,靈魂飄向西方,故有「歸西」之稱。無線電視的經典劇《幻海奇情》,其中一集就叫《四人歸西》,一直影響到今時今日的麻雀友,第一隻打出的牌一定不可以是連續四隻「西」。

第九位:「Certified」
多得無線電視劇《妙手人心一二三四五集》,令香港觀眾認識到急症室內經常聽到的專用術語:Certified(證實不冶)。醫生證實病人大腦死亡後,紀錄死亡時間。愛講中英文夾雜的後生仔,愛用Certified形容死亡。但多應用在死物和機器身上,例如:「部printer用咗三年,神神地,都夠鐘Certified。」、「呢個project無得搞架啦!Certified佢啦!」

第八位:「拉柴」
「柴」是己枯死的樹木。「拉柴」是將已枯死的樹木拉下倒地的動作,被拉下的柴就打橫咁樣放喺地上,好似人死了的屍體打橫瞓低,所以用「拉柴」呢兩個字代表「死」。而「打柴」則形容「死物」失靈報銷,例如「電腦Hard disc死了」,會說:「電腦Hard disc打咗柴!」。雖然「柴」代表屍體,但「打柴」不等於「鞭屍」。

第七位:「瓜老襯」 
瓜老襯的「老襯」一詞,原本係黑社會背語,指「尋常百姓」,即那些比較率直容易受騙啲人。點解用「瓜」字?有兩個可能性:可能性一:清明節和盂籣節,孝子用「冬瓜豆腐」拜祭先人,所以用了「瓜」字。「冬瓜豆腐」本身也有「死」的意思。可能性二:「瓜」和「掛」諧音,「掛臘鴨」指「吊頸自殺的人」。而「瓜柴」是「瓜老襯」和「拉柴」的crossover。「瓜咗」則是過去式動詞。

第六位:「兩腳一伸」
如果老人家說自己「大限將至」,會說他朝「兩腳一伸」,表示氣絕一刻,身體抽搐、四肢繃緊。另一個同義詞是「三長兩短」,即拼湊棺木的木材數量。這四片長木材,再加上前後兩塊四方形的短木材,一副棺木合共是四長兩短。但迷信的中國人避開「四」字,變成「三長兩短」,就是指棺木。

第五位:「香咗」
人死咗就唔使再食飯,改食「香」,即是拜神燒香嗰啲「香」。另一說法:有人選擇火葬,條屍燒到卜卜脆,都幾惹味香口架,所以用「香咗」暗示死。另一可能性:以前有錢人死後,遺體要塗上香料,所以香噴噴。用「香咗」暗示。最後,靚女逝世叫:「香銷玉殞」,取其「香」字。但「香咗」則可應用在男性或女性身上。

第四位:「釘蓋」
人死了,放入棺木安葬,中國傳統葬禮有「蓋棺儀式」。親信瞻仰遺容後,將棺木蓋釘上。其後演變成人死了,就叫「釘蓋」。而「釘咗」就是「釘蓋」的過去式動詞。港產片中,警方O記話要「釘死」黑社會某龍頭大佬,都有「整死佢」的意味。

第三位:「已經唔喺度」
呢句重點是關於「空間」,分別是「這個空間」、「那個空間」和「以前的空間」。第一句:「已經唔喺度」,死者已經不在這個空間(離世)。第二句:「落咗去報到」、「落咗去閰羅王報到」死者已經去了那個空間(地府)。第三句:「返咗去舊時嗰度」,死者已經回到以前的空間(投胎前的混沌)。三句都講緊由一個空間過渡到另一空間。

第二位:「行先一步」
生、老、病、死,人生旅程向前推進,始終有一天行到盡頭。死者先逝,無奈地要「行先一步」。而「行咗」、「走咗」都是動詞,已經「死ed」。公司放工時候,先走的同事對未走的同事say goodbye,會避免講:「我行先一步啦!」同樣地,在機場送機的朋友,也避免對出境旅客講:「你安心上路啦!」是非常之唔好意頭。

第一位:「去賣鹹鴨蛋」 
點解「去賣鹹鴨蛋」暗示死亡?因為以前死者入棺時,棺木內放下大量牙灰,而鹹鴨蛋製作過程中,也會加入大量牙灰,醃製鹹鴨蛋跟處理棺木內遺體相似,故有此比喻。亦有聽過有人說「去賣鹹魚」也等於暗示死亡。點解是鹹魚?因為鹹魚是矖過的魚屍體。港產片中,警察口中話發現「鹹魚」,指發現「死屍」,「鹹魚」和「死屍」都發出一陣臭味。但「鹹魚返生」並不等於「彊屍復活」。

(以上部份內容,根據Yahoo知識,其餘乃本人胡亂推敲,大家千祈唔好當真呀。)



就快到清明了。講到死,《下一站 天國》都是一種浪漫的講法。聽吓本Blog常客:明哥的一首千禧年舊歌。

各位朋友,祝大家Happy Easter!

下一站天國 - 黃耀明
作曲:黃耀明/蔡德才
填詞:林夕

明日過後 我的天空失去你的海岸
餘下今天足夠我嚮往
陽光正仁慈地 滑過睡床

然後 時候有限換來無限奢望
然後公園商店逛一趟
還可以平靜地 望透天邊海角
我已很快樂 改天再訪 若你仍盼望

請吸一口氣證明你開心
請牽一牽掛試驗愛的殘忍
縮短了永恆 增長了皺紋
於天國再會亦能拾回前塵

請緊緊擁抱證明你貪心
請輕輕一吻證明這個不是路人
(即使貪心請給我證明我不是路人)
撫摸過雪人 苦戀過聖人
從來未遇過你聲音
多動人 (多麼傷感的笑聲)

明日再會 我的身軀搜索你的身影
如下一站不會到天國
來沾濕我眼睛 做個記認

然後 然後各自夢遊餘下生命
然後彼此都要更高興
如果再無然後 踏過天路歷程
你我可約定 將於哪天 在哪兒暢泳

請揮一揮手證明你開心
請牽一牽掛試驗愛的殘忍
(開開心心請不要試驗我的惻隱)
縮短了永恆 增長了皺紋
於天國再會亦能拾回前塵

請緊緊擁抱證明你貪心
請輕輕一吻證明這個不是路人
(即使貪心請給我證明我不是路人)
撫摸過雪人 苦戀過聖人
從來未遇過你聲音 多動人

請勿回望 請勿善忘

15 則留言:

  1. HAPPY EASTER!!!!!!
    玩得開心d呀,卡臣大哥!!!

    回覆刪除
  2. 馬田

    happy easter!
    你都要玩吓啦

    ++++

    匿名

    攞出世紙

    ++++

    phyllis

    復活節
    係喎
    唔死又點重生呢?

    ++++

    naruto

    犀利啦

    我成日在家中
    宅男之王

    回覆刪除
  3. 係屋企好丫~慳錢又慳力,而家的樓咁貴應多的留係屋企至合乎成本效益!

    回覆刪除
  4. Naruto

    Oh! Sorry
    我posted「貪生怕死」的時候
    是3月廿幾號
    那時plan去singapore universal Studio

    結果告吹了
    而我又唔記得改返篇文

    一場誤會

    +++

    聶聶

    在家千日好

    回覆刪除
  5. 乜唔係「一筒歸西」(一同歸西)咩﹖我淨係聽講打完一筒之後,唔可以連打四隻西咋。

    回覆刪除
  6. Iris

    「一筒歸西」?
    又啱喎!

    等我下次咪咁打喇

    回覆刪除
  7. 卡臣;

    你這篇文,陰氣好重,我唔敢開玩笑。嘻嘻!

    回覆刪除
  8. 你呢篇擺喺復活節出,其實响清明會更加應節。好笑之餘又帶點唏噓!

    知你好耐無外遊,等我仲戥你興奮𠻹,家陣無得去,希望阿嫂無唔高興。

    回覆刪除
  9. 歪歪

    去唔成旅行咪慳返啲錢囉

    多謝你戥我高興咗先

    thank you bro!

    回覆刪除
  10. 卡臣:

    「至剛至陽又咁直」

    哈哈!宜家偉哥、犀利士、立威大,一齊搵你賣廣告呀!嘻嘻!

    回覆刪除

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin